Cvonline.hu

Munka a nyaralás után

nyaralasLassan véget ér a nyár, és elérkezik az uborkaszezon vége. A cégek élete visszazökken a régi kerékvágásba, mindenki visszatér a jól megérdemelt szabadságról. Egy hosszabb pihenés után nem könnyű visszarázódni a megszokott ritmusba.

Ez a cikk arra keresi a választ, hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy megkönnyítsük ezt a folyamatot. Általános trend, hogy a cégek többsége elvárja, hogy a munkavállaló legyen elérhető legalább e-mailen, ha netán sürgős problémát kell megoldani. A cél az, hogy ennek az esélye is minimálisra csökkenjen. Véleményem szerint akkor lehet teljesen kikapcsolódni, ha a szabadság idején semennyire nem foglalkozunk a munkával.

1. Dolgozzunk előre

Mindenki szakmájában vannak rutinfeladatok, melyeket napról napra, vagy hétről hétre el kell végezni. Amennyire csak lehetséges, oldjuk meg ezeket előre. Ha nincs erre lehetőség, akkor egy kolléga segítségével, csereüzlet alapon el lehet ezeket végeztetni. Cserébe természetesen nekünk is be kell majd vállalni valamit az ő munkájából.

ÉRDEKES: Cikkek “Karriertanácsok” témában

2. Nyaralás alatt NE dolgozzunk!

Ahhoz, hogy rendesen ki tudjuk magunkat pihenni, ki kell zárnunk a stresszt, az elvárásokat és minden olyan tényezőt, amik miatt egyáltalán szükségünk van a pihenésre. Nincs olyan szituáció, főleg az uborkaszezonban, amit ne tudnának nélkülünk megoldani.

3. Visszatérés után se kapkodjunk

Egy hosszabb távollét után felhalmozódnak az e-mailek, feladatok. Érdemes priorizálni, akár előre is, hogy milyen sorrendben pótoljuk majd a kiesett napokat, heteket. Állítsunk fel to-do-listet, így kapkodás és stressz nélkül tudunk visszarázódni.

4. Vigyünk szuvenírt a munkatársaknak

Egy apró emlék a nyaralásból, csokoládé, vagy hasonló nagyon hatásos tud lenni. Egy kieső ember miatt értelemszerűen a többieknek több feladata lesz, ami feszültségforrás lehet. Egy apró gesztus, ajándék hatékonyan tudja oldani ezeket a helyzeteket.

Tudományos kutatások szerint minimum két hét szükséges ahhoz, hogy teljesen kipihenjük magunkat. Egy 3-4 napos hosszú hétvége is remek kikapcsolódás, de sajnos kevés a teljes regenerációhoz. Tervezzünk előre, hogy megoldható legyen egy hosszabb pihenés. Ha pedig élményekben gazdag, aktív programokban veszünk részt, akkor biztos, hogy feltöltődve és teljes erőbedobással vesszük majd az akadályokat.

Megosztás:

Advertisement