Cvonline.hu

Helyes testtartás az íróasztalnál

Helyes-testtartas_150x150Ha munkaidőd legnagyobb részét a számítógép mellett töltöd, előbb-utóbb észreveheted, hogy fáj a hátad, a derekad.

Az ülő munka nagy megterhelést jelent a gerincnek, ezért nagyon fontos a helyes testtartás kialakítása és megtartása a munkavégzés során. Te is hát- és derékfájással küzdesz a nap folyamán? A megfelelő testtartás és a következő támpontok betartása megszüntetheti a fájdalmaidat.

Szék

A szék közvetlenül érintkezik a testeddel, meghatározza a helyes testtartást, a kényelmes ülést és a hatékony munkavégzést. Tehát nagyon fontos szerepet kap egy jól megválasztott és beállított ülés.  A széken ülve a derekad legyen megtámasztva, ezáltal a hátad egyenes és elkerülhető a merev és letapadt izmok, valamint a gerincbántalmak kialakulása.

Monitor

A monitorod úgy állítsd be, hogy szemmagasságban középen helyezkedjen el. A látás romlásának megelőzése érdekében körülbelül 50-60 cm távolságra legyen tőled.

Billentyűzet és egér

Told a billentyűzetet és az egeret annyira távol magadtól, hogy az alkarod tud pihentetni az asztalon.  Így nem a vállad és a nyakad tartja őket, így azok is pihennek. Próbáld az alkarod és a csuklódat egy vonalban tartani.

Kezek

Az ülésmagasságot úgy állítsd be, hogy a kezeidet körülbelül 90 fokban legyenek behajlítva. Lehetővé téve ezzel, hogy az alkarod és a könyököd ellazulhasson.

Lábak

Combod legyen vízszintesen, lábszárad pedig függőlegesen helyezkedjen el.  Nagyon fontos, hogy legyen megfelelő méretű hely a lábaknak a munkafelület alatt. A talp kényelmesen támaszkodik a padlón. Lábadat ne keresztezd egymáson, mindig csípőszéles terpeszben ülj, a lábakat megfelelően alátámasztva.

Telefon

Munkakörünktől függően akár napi több órát is tölthetünk telefonálással. Nagyon sokan, helytelenül a telefont a válluk és a fülük segítségével tartják meg, amellyel nagymértékben megterhelik izmaikat. Ha sokat kell telefonálnod, használj headset-et! Ezáltal a nyak és a váll megfeszülés nélkül, laza tartásban helyezkedik el.

Mindezek betartása mellett is igyekezzünk 1-2 óránként 10 perc pihenőt tartani. Ezt az időt használjuk mozgásra, ha van lehetőségünk rá végezzünk pár tornagyakorlatot, fejkörzést, csípőkörzést. Ha esetleg erre nincs, akkor is mindenképpen sétáljunk pár percet.

ÉRDEKES: 6 tipp, hogyan spóroljunk időt reggelente

Megosztás:

Advertisement