Ma már egyre több szakterület további alterületekre specializálódik. Míg korábban csak személyügyi munkatárs volt, addig ma már létezik HR generalista, toborzó, és HR business partner pozíció is. Cikkünkben összefoglaljuk, hogy mi mit takar pontosan:
Toborzó/recruiter
A toborzó az, aki kifejezetten az új emberek kiválasztásáért felelős:
- egyeztetet a partnerrel/felettessel az új ember munkaköri leírásáról
- megírja és közzéteszi az álláshirdetést
- belső és külső adatbázisokban szűr
- interjúztatja és értesíti a jelölteket
- a partnerek/felettesek felé elemzést készít a jelöltekről
- segédkezik az új ember beléptetésében
ÉRDEKES: Nem találok a végzettségemnek megfelelő állást – hol keressek?
HR generalista
Ő az a személy, aki az egész HR folyamatot átlátja, ebből adódóan általában középvezetői pozíciót takar, amihez legalább 2-3 éves szakmai tapasztalat társul. Feladatai közé tartozik:
- toborzás- kiválasztást felügyeli, kialakítja a munkaköri leírásokat
- segít az új kollégák beléptetésében
- teljesítményértékelési rendszer kialakítása és karbantartása
- cafeteria és egyéb juttatási csomagok kialakítása és karbantartása
- tréningek szervezése
Nézd meg a friss HR-es állásainkat ide kattintva!
HR Business Partner
Ennél a pozíciónál háttérbe szorulnak a munkaügyi folyamatok és előtérbe kerülnek az üzleti téren lévő kompetenciák:
- személyügyi politika képviselete vállalaton belül és kívül
- tanácsadás személyügyi kérdésekben a szakterületek számára
- vállalaton belüli munkaerő-áramlás koordinálása
- kimutatások, statisztikák elkészítése és azok kommunikációja
- új személyügyi folyamatok/koncepciók kidolgozásában, bevezetésében való részvétel