Nem csak az álláskeresőnek, de az interjúztatónak is kellemetlen, ha az interjúalany nem tud semmit az adott cégről, ahová pályázott. Lehetsz akármennyire jó szakember, ha a cégből nem készülsz fel rendesen, akkor nem fogod megkapni az állást!
Annak érdekében, hogy könnyebben menjen a felkészülés, cikkünkben összegyűjtöttük mire érdemes rákeresni:
Mindent a ’Rólunk’ részről
A legelső feladat, hogy a cég honlapját tüzetesen átnézzük, milyen információt tüntetnek fel magukról, mikor alapították, hány főből áll, milyen terméket/szolgáltatást nyújt.
Kik a cég versenytársai?
Nem ár tisztában lenni a piacon lévő többi konkurens vállalattal sem, hiszen így jobban át tudjuk látni a vállalat helyzetét, termékét/szolgáltatásait, ráadásul ezzel az interjún is jó pontot szerezhetünk!
ÉRDEKES: Ellenőrzőlista állásinterjúra
Vállalati kultúra
Ezt a legnehezebb külsősként megtapasztalni, de erre jók a közösségi oldalak. Keressünk rá a cég Facebook/LinkedIn/Pinterest oldalára, nézzük meg hogy miket tesz magáról közzé a cég, lehet hogy találunk céges rendezvényről képeket aminek a hangulatából már következtethetünk kicsit az ottani légkörre.
Pénzügyi helyzet
Hasznos, ha megnézzük a vállalatot az e-cegjegyzek oldalon, hogy rendben működik-e, nem áll csődeljárás alatt. Meg tudjuk nézni továbbá a vállalat telephelyeit, jegyzett tőkéjét is.
Mit mond a Google?
A keresőbe is írjuk be a vállalat nevét, nézzük meg milyen tartalmak (cikkek, videók) jelennek meg róla – ezekbe is érdemes beleolvasgatni, hogy megnézzük a piac hogyan látja a vállalatot.
Milyen a HR-es, ill. a jövőbeni vezető?
A cégnél dolgozó főbb személyeket is megnézhetjük előre a LinkedIn-en, vagy a Facebook oldalon. Amennyiben publikus, akkor láthatjuk, hogy milyen oldalakat követnek, milyen az érdeklődési körük, kikkel állnak kapcsolatban (lehet van közös ismerősötök?).
A fenti kutatómunka nem csak az interjúban fog segíteni, de abban is megerősíthet, hogy jó helyre jelentkeztünk-e, és megfontolt döntést tudunk majd hozni amikor a pozíció elfogadására kerülne a sor.