Kedves munkáltató! Legutóbbi cikkemben a munkavállalókhoz szóltam, hogy miért is érdemes, és hogyan is kellene jól megírni egy önéletrajzot. Most hozzád szólok, hasonlóképpen, csak az álláshirdetésekkel kapcsolatban.
Egy álláshirdetés alapvetően a következőkből szokott állni:
XY Kft. amely 20 éve van a piacon, ezzel és ezzel foglalkozik. keres új munkatársat Feladatok, elvárások, jó esetben amit nyújtani tudnak és várják a pályázatot. Mondhatjuk, hogy egy kaptafa. De mit is tehetnél azért, hogy kitűnj a többi, hasonló kollégát kereső cég hirdetései közül?
Először is érdemes összeszedned azokat a tulajdonságokat, végzettségeket, képesítéseket, gyakorlati tudást, amivel az ideális jelölt rendelkezzen. Azt gondold végig, mit fog egész nap csinálni, és milyen készségekkel kell rendelkeznie, hogy mindazt el tudja látni. De csakis azokat írd le, melyek nélkülözhetetlenek a pozíció betöltése szempontjából! A jó, ha beszél angolul, miközben nálad maximum a külföldi központ által küldött karácsonyi üdvözletben fog találkozni angol szöveggel, az feleslegesen szűkítheti a jelentkezők körét.
Azzal is kitűnhetsz a többiek közül, ha leírod, miben is vagytok mások, jobbak, mint ők. Mitől más nálatok dolgozni? Ha nem tudod, akkor ez még annál is fontosabb, mert ezt jó tudatosítani a nálad dolgozó munkatársakban is. Ha nem megy egyedül, kérdezd meg a kollégáidat, biztos tudnak neked érdekes nézőpontokat adni. Ilyen előny lehet még, ha nyertetek valamilyen díjat, elismerést, vagy magas a dolgozók által ott töltött évek száma, esetleg a munkavállalói elégedettség.
Ezt követően jöhet az ajánlatod, mint például a bérezés, illetve egyéb olyan juttatások, amiket biztosítasz. Ajánlások szerint a bérezést nem kell feltétlenül beleírni az álláshirdetésbe, főleg akkor nem, ha az nem magasabb, mint az iparági átlag, vagy például olyan vezetői pozíciók esetén, ahol a tapasztalatával sokat lendíthet a cégen a leendő menedzser. De gondold át, mi lenne, ha bizonyos pozíciók esetén a többi hirdetéssel szemben mégis megtennéd egy sávos megjelöléssel – tapasztalattól téve függővé az alsó vagy felső határ használatát – jelezve, hogy ez minden hónap 5-éig garantáltan a leendő munkatárs számláján lesz? Ezt egyfajta biztonság és garancia ígéreteként láthatják a leendő munkavállalóid.
Végül pedig, amit még jó, ha tartalmaz a hirdetés, az a kizáró ok, azaz olyan körülmény, adottság, amelynek megléte, vagy épp meg nem léte kizárja a jelöltet a lehetséges felvételből. Lehet ez lokáció, utazási hajlandóság, B kategóriás jogosítvány gyakorlattal, vagy fizikai munkavégzésre alkalmas fizikum.
A hirdetés ilyenformán való megfogalmazása, amellett, hogy az álláskeresők minél nagyobb számba jelentkezzenek rá, azért is lehet sikeres, mert egy állásportálon van lehetőség algoritmus segítségével a szövegbe megírt szavak alapján önéletrajzokat szűrni, amit aztán a rendszer relevancia alapján sorba is rendez. Így nincs több kutatás, végtelen CV olvasás, elég csak a legrelevánsabbakat megnézned, és ha vannak köztük még aktív álláskeresők, aki nyitottak egy új lehetőségre, jöhetnek is az interjúk. ha ezt vesszük, kétszeresen is megtérül, ha átgondoltan írsz álláshirdetést, nem beszélve az interjúról, ahol biztosan tudni fogod, milyen is a számodra ideális jelölt.