Felmérés készült a brit munkahelyeken arról, hogy mennyi időt töltenek az alkalmazottak különböző közösségi portálokon. Az elmúlt három év alatt 65 közintézményből 1700 embert kellett megfegyelmezni vagy elbocsátani, amiért napközben internetezett, munka helyett magánlevelezést folytatott, vagy mert képeket töltött le. Egy legutóbbi felmérés alapján a Facebook és Twitter okozta időkiesés nagyjából 14 milliárd font veszteséget okoz a brit gazdaságnak.
Innen nézve komoly problémákat okozhat, ha az alkalmazottak korlátlanul használhatják az internetet munka közben. A közösségi média megannyi előnyös oldallal rendelkezik, megkönnyítheti a kapcsolati háló kiépítését, ápolását, azonban erre nem munka közben van a legjobb alkalom. A felmérés során a brit munkavállalóknak több mint a fele ismerte el, hogy a különböző közösségi oldalon található profilját munkaidőben frissíti, miközben a válaszolók harmada mondta, hogy napi fél órát használja ezeket az oldalakat. A brit munkaerőpiac 6 százaléka vallotta be, hogy munkaidejéből akár több mint egy órát is képes csevegéssel, képek feltöltésével, hozzászólások írásával tölteni.
Bár a felmérés alapján igen nagy veszteséget okoz a közösségi portálokon eltöltött idő, az 1000 megkérdezett alkalmazottból mindössze 14 százaléka ismerte el, hogy káros lehet a közösségi oldalakra fecsérelt idő. Sőt, 10 százalék véleménye szerint kimondottan kedvezően hat munkájukra a Facebook és a Twitter használata. A résztvevők kétharmada ellenezné a közösségi portálok munkaidő alatti letiltását.
Az Egyesült Királyságban a vállalatok egy része már letiltatta saját számítógépeiken a közösségi portálok használatát, míg mások az ebédidőben engedélyezik a munkavállalóiknak az internet szabad használatát. Az azonban a legtöbbjükben már megfogalmazódott, hogy a kérdésre szabályokat kell alkotni, azaz ki kell találniuk a saját internet-szabályzatukat.
Az egy évvel ezelőtti hasonló tanulmány idején még csak a brit munkavállalók fele használta a közösségi oldalakat, amelyeken hetente átlagosan negyven percet töltöttek, amiből egyértelműen látszik, hogy a brit munkavállalók egyre több időt töltenek a közösségi portálok böngészésével, ami idővel súlyos károkat okozhat a gazdaságnak.
A vállalatoknak egyértelműen gondoskodniuk kell arról, hogy az alkalmazottak ne élhessenek vissza a szabad internethasználattal.