A december az egyik legkevésbé produktív hónap az évben. Mindenki a karácsonyra készül vagy a céges karácsonyi vacsorára, hideg van, és egyébként is sokkal inkább hajlamosak vagyunk a depresszióra. Ilyenkor a legalacsonyabb a munkamorál, és a munkavállalók úgy gondolják, a versenytársaknál is ez a helyzet. Vezetőként azonban tudjuk, az nyeri a versenyt, aki egész évben produktív tud maradni.
Az év végi munkamorál csökkenése a cégek számára igen nagy bevételkiesést jelent. Mit lehet tenni, ha nem akarjuk ostorral csapkodni a gurulós székek görgőit, de szeretnénk, ha az év utolsó hónapjára is érdemes lenne fizetni a dolgozóinknak?
5 tipp a munkavállalók motiválására
1. Képességfejlesztés, hurrá!
Használjuk ki ezt az időszakot arra, hogy fejlesszük kollégáink képességeit. Még a nagy szabadságolások előtt érdemes egy kommunikációs tréninget szervezni, amely nem köti a munkatársakat az asztalukhoz, de a csapatmunka tekintetében jövő évre kifizetődik az eredménye.
2. Értékeljék az idei évet!
A szokásos beszámolók helyett készüljön egy éves visszatekintő, mi az, amit jól csinált a cég, és mi az, amire jövőre jobban oda kell figyelni.
3. Félig direkt motiváció
Tegyünk tanúbizonyságot vezetőként is emberségünkről. Küldjük el kedvenc motiváló videónkat vagy képünket, esetleg a produktivitásra ösztönző cikkünket körüzenetben, melyhez némi lelkesítő szöveget is hozzáfűzhetünk.
A munkatársak értékelik az őszinteséget, és tudják, hogy a főnöknek az a dolga, hogy munkára bírja őket. Nem kell hazudni erről, a stílus azonban legyen a cég illetve státusz által megengedett legközvetlenebb.
4. Indítsunk egy versenyt…
“A legkreatívabb out of house üzenet” címmel. A nyertes “házonkívül” üzenetét aztán bárki szabadon használhatja. Egy jó üzenetre az üzleti partnerek is jó szívvel emlékeznek majd, ami szintén növeli a cég PR-ját.
5. Ahelyett, hogy több hónapos tervezésű feladatokkal terhelnénk a dolgozókat, olyan célokat adjunk nekik és olyan elvárásokat támasszunk, amely még decemberben megvalósítható és számon kérhető.