2014. Már csak egy-egy tapasztaltabb ismerőstől tudjuk, hogy a régmúlt időkben még általános volt, ha valaki egész életét egyetlen munkaadónál töltötte le.
Mára a gazdasági helyzet, a piaci igények és az egyéni érdekek miatt is lerövidült az egy munkahelyen eltöltött idő. Emellett párhuzamosan egyre nehezebbé vált a munkakeresés és találás. Mit tehetünk azért, hogy megkönnyítsük saját helyzetünket?
Aktív álláskeresés során mindenképp szükségünk van egy új állásra. Ilyenkor naponta megnézzük a legfrissebb hirdetéseket, majd ha az elvárások és az igényeink találkoznak, jelentkezünk. Javasoljuk, hogy minél szélesebb körben keressünk, használjuk akár a Facebook-ot is, tudassuk ismerőseinkkel, hogy álláskeresővé váltunk. Emellett érdemes regisztrálni és jelen lenni a LinkedIn-en is, amely egy üzleti közösségi hálózat, ahol a potenciális munkáltatókkal találkozhatunk. Célszerű minél több adatot, munkatapasztalatot kitölteni, és ha van rá mód, akkor korábbi munkaadóinktól ajánlásokat kérni.
Passzív álláskereséskor kicsit más a helyzet. Ilyenkor nem sürget minket az idő, van munkahelyünk, de nyitottak vagyunk új lehetőségekre. Azonban ilyenkor is célszerű állásportálokra feltölteni az önéletrajzunkat és mindig frissíteni az adatainkat LinkedIn-en. Fontos tudni, hogy a nyitott pozíciók fele nincs meghirdetve. Ezekre a betöltendő állásokra a vállalatok különféle adatbázisok alapján keresnek embert. Ilyen például az állásportálokra, fejvadász cégekhez feltöltött profilok, önéletrajzok és a közösségi oldalakra feltöltött információk.
Bármelyik csoportba is tartozunk, aktív vagy passzív álláskeresők vagyunk, egy dolgot mindkét csoportnak szem előtt kell tartania: legyünk elérhetőek! Minél több helyre regisztráljunk és minél több, releváns adatot osszunk meg magunkról, hogy leendő munkaadóink megtalálhassanak minket. Bármennyi tapasztalattal is rendelkezünk, bármilyen korosztályba is tartozunk, ódzkodhatunk a közösségi médiától, tény azonban, hogy napjainkra szerves részévé vált a karrierépítésnek.