Legújabb felmérésünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy az állást hirdető cégek hol, melyik csatornákon keresik a jelölteket, melyeket találnak a leghatékonyabbnak az új munkatárs megtalálása szempontjából.
A felmérésből az is kiderült, hogy érdemes-e elmennünk az állásbörzékre, lehet-e ilyen módon állásajánlathoz jutni vagy sem?
Tavaly decemberben kezdtük el megkérdezni a munkaadókat a toborzási csatornák használatáról, melynek eredményeképp közel 200 válasz gyűlt össze, javarészt HR szakemberektől (43%) és cégvezetőktől (38%).
Csatornák
A munkaadóknak nagyon fontos szempont, hogy jól tudják megcélozni a jelölteket, vagyis olyanok találkozzanak a hirdetéssel, akik valóban állást keresnek. Nem is meglepő ezért, hogy előszeretettel (válaszadók 81%-a) használják az online állásportálokat (mint amilyen a Cvonline is), illetve nagyon sok vállalatnak van ma már saját karrieroldala (41%) is, ahol szintén meghirdeti a nyitott pozíciókat.
ÉRDEKES: Hogyan kérjünk segítséget az ismerőseinktől?
A lenti ábrán láthatóak, hogy mely toborzási csatornákat használják a leggyakrabban a cégek. (több válasz is megjelölhető volt)
A fentieket kiegészítve szívesen használják az online portálok önéletrajz-adatbázisát, az ajánlási rendszert (mind külsős mind belsős munkatárs ajánlja ismerősét), a kapcsolati hálót, és – főképp a kereskedelmi vállalatoknál – a saját üzlet kirakatában való hirdetést.
CV adatbázis
A megkérdezett cégek 68%-a használta már az online portálok önéletajz-adatbázisát az új munkatársak megtalálása céljából.
Állásbörze
Az állásbörzéknél folyamatosan felmerülő kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán kimenni, van-e lehetősége így az álláskeresőknek munkához jutni? Van egy jó hírünk: érdemes! A megkérdezett cégek 27%-a talált rá az új munkatársára rendezvényen, karrier-expón vagy állásbörzén. Azt gondolhatnánk, hogy ez nem egy magas arány, de ha figyelembe vesszük, hogy ott már több szűrőn is átesünk egyszerre (önéletrajz, megjelenés, beszédstílus, felkészültség), akkor nem elhanyagolható mennyiség.
Facebook, LinkedIn
Kitértünk továbbá a közösségi hálózatok szerepére is. Kíváncsiak voltunk, hogy előfordult-e már a munkáltatóknál, hogy így találtak rá az új munkatársra? Megdöbbentő lehet, de 39%-a a kérdőívet kitöltőknek igennel válaszolt , ezért azt javasoljuk, hogy ezekre a profiloldalainkra is fektessünk nagyobb hangsúlyt, próbáljuk meg őket munkaadói szemmel megnézni és aszerint módosítani (megfelelő profilképpel rendelkezzünk, láthatósági/biztonsági beállításokat ellenőrizzük).