Gyerekként nem rendelkezünk azokkal a tulajdonságokkal, amelyek segítik a problémák megoldását, az érzelmek kezelését. Életünk során azonban megtapasztaljuk és megtanuljuk ezeket, mint például az érettség, a türelem, a különböző szituációk megfelelő kezelése.
A Carrerbuilder.com legújabb felmérése szerint úgy tűnik mégis nehéz elsajátítani az érett és türelmes viselkedést. A kutatásból kiderült, hogy négyből három alkalmazott találkozott valamilyen gyerekes viselkedéssel a kollégák körében.
ÉRDEKES: A mindig sikeres alkalmazott vonásai
Tehát melyek azok a rossz szokások?
A megkérdezettek a következő gyerekes viselkedéseket tapasztalták a kollégáik körében:
- Nyafogás 55%
- Duzzogás, ha valami nem az elképzelések szerint történik 46%
- Duruzsolás a munkatársakkal 44%
- Egymás háta mögötti kibeszélés 35%
- Tréfa űzése a munkatársakkal 36%
- Klikkesedés, bandázás 32%
- Pletykálás 30%
- Dühöngés, elviharzás az irodából 29%
- Hisztizés 27%
- Források megosztásának megtagadása 23%
Rossz szokásokért – rossz karrier?
A fenti gyerekes viselkedések következtében sem a kollégáid, sem a munkaadó szemében nem leszel népszerű. Valljuk be őszintén, biztosan nem te leszel a hónap dolgozója.
Egy korábbi felmérés során a munkaadók megállapították azokat a konkrét kamaszviselkedéseket, melyek negatív hatás gyakorolnak az alkalmazottra és esélyeire.
- Negativitás: A munkaadók 62%-a állítja, hogy kevésbé valószínű, hogy egy negatív, pesszimista hozzáállású személyt léptessen elő.
- Csúnya beszéd: A munkaadók több, mint fele úgy véli, hogy aki trágár szavakat használ nem áll készen az előléptetésre.
- Pletyka: A munkaadók 44%-a, kétszer is meggondolja, hogy feljebb juttat-e a ranglétrán olyan dolgozót, aki túl sokat pletykál.
- Hanyagság: csökken az esélyük a hanyag munkatársaknak is, a munkáltatók 36%-ánál.
Egy bizonyos mértékű serdülőkorú magatartás ártalmatlan. Sőt lehetővé teszi, hogy kieresszük a gőzt, elősegíti a barátságos légkört az irodában. De van egy vonal az ártatlan szórakozás és a nem megfelelő viselkedés között. A pletykálás, csacsogás, hisztizés, klikkesedés nem való a munkahelyre. Hagyjuk meg a drámát a Tv sorozatoknak, koncentráljunk a munkára, szerezzük szakmai kapcsolatunkat a karrierünk hálás lesz érte.