Egyre nehezebb jó helyre bekerülni, a cégeknek pedig egyre több időbe kerül megtalálniuk a megfelelő jelölteket. Annak érdekében, hogy lerövidítsük az álláskeresési folyamatot kreatív eszközökhöz kell nyúlnunk.
Már nem elegendő csak, hogy megpályázzuk a meghirdetett állást, fel is kell hívnunk magunkra a figyelmet.
Szánjunk időt a Facebook és a LinkedIn profilunkra!
Nem titok ma már, hogy a HR-esek nagy része a Facebookon keres meg jelölteket. Ezért fontos, hogy a profiloldalunkon ne legyen olyan kép vagy megosztott tartalom, ami esetleg kivetni valót hagy maga után. Az olyan fényképet, posztot ami esetleg meghökkentheti a munkaadót inkább töröljük le az oldalunkról.
ÉRDEKES: LinkedIn – Így használd álláskeresésre
Érdemes továbbá becsatlakozni számunkra releváns szakmai csoportokba, mert ott is szoktak megosztani álláshirdetést vagy esetleg mi magunk tudunk érdeklődni nyitott pozíciókról. Itt is jól jöhet, ha aktívan veszünk részt, hozzászólunk szakmai vitákhoz, kérdésekhez – mert ezáltal is felhívjuk magunkra a figyelmet.
Hasonló tanács érvényes a LinkedIn profilunkra is. Figyeljünk arra, hogy míg a Facebook inkább a barátainkkal, ismerőseinkkel való kapcsolattartást szolgálja, addig a LinkedIn kifejezetten egy szakmai közösségi hálózat.
Ennek fényében erre az oldalra olyan képet ajánlott feltölteni, amit az önéletrajzunkban is szívesen szerepeltetnénk. Hasonlóan a Facebookhoz itt is érdemes, sőt kifejezetten ajánlott megkeresni szakmai közösségeket és aktívan részt venni a fórumokon való csevegésben.
Építsünk szakmai kapcsolatot személyesen is!
A szakmai csoportokon, fórumokon túl érdemes utánanézni konferenciáknak, rendezvényeknek, ahol személyesen is megismerkedhetünk másokkal. Lehet hogy egy-egy ilyen alkalommal pont olyan emberrel hoz minket össze a sors, aki tud segíteni elhelyezkedni, vagy beajánlani minket egy jó helyre. Nem utolsó sorban pedig ezeken a rendezvényeken új információkat hallhatunk, frissen tarthatjuk szakmai tudásunkat.