Employer branding – miért fontos a munkavállalóknak?

by | jún 30, 2016 | Karriertanácsok

employer brandingNapjainkban már nemcsak a munkavállalóknak van szükségük saját márkájuk építésére, hanem a munkáltatóknak is dolgozniuk kell azon, hogy vonzónak tűnjenek a leendő és már meglévő dolgozóik szemében.

Erre a feladatra már külön egy pozíció is létezik, amelynek betöltője az employer branding manager. Az ő feladata, hogy megoldásokat találjon a fenti problémák gyakorlatbeli kivitelezésére.

Az employer branding kifejezést magyarul munkáltatói márkának fordítjuk, célja az, hogy kiemelje az adott céget a versenytársak közül és hívogatónak tüntesse fel a kiváló munkaerő számára. Nem csak új munkatársak felvétele a cél, hanem a fluktuáció csökkentése is egyben, hiszen sok vállalat küzd azzal, hogy hosszútávon megtartsa a dolgozóit.

ÉRDEKES: Emiatt mondanak fel a dolgozók

Menjek vagy maradjak?

A munkavállalók jelentős része a fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint a fizetés nagysága mellett fontos szempontnak tartja, hogy egy olyan cégnél dolgozzon, amely jó hírnévvel rendelkezik. A hírnév könnyen kölcsönöz presztízst és stabilitást egy vállalatnak. Miután felvételt nyertek a dolgozók, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belső kommunikációra. Előfordulhat, hogy a nem megfelelő kommunikáció miatt sok előnyös lehetőségről nem is értesülnek a munkavállalók. Nem feltétlenül elég egy körlevélben értesíteni az alkalmazottakat, érdemes figyelemfelkeltőbb és modernebb csatornákat használni. Erre jó példa lehet egy ötletesen felépített plakátkampány a folyosókon, illetve egy belső online felület, amely közvetlenül elérhető és kizárólag céges információk megosztására szolgál. Utóbbi lehetőséggel egyre gyakrabban élnek a nagyobb létszámú vállalatok, sőt, ezeken az oldalakon egyre gyakrabban maguk a munkavállalók is létrehozhatnak és menedzselhetnek saját szakmai profilt.

Legyünk proaktívak!

Természetesen a dolog kétoldalú, hiszen a dolgozóknak is érdemes keresniük a lehetőségeket. Abban az esetben, ha van rá mód, álljanak elő ők is bátran saját ötleteikkel és megoldási javaslataikkal. Továbbá az is fontos, hogy a meglévő körülményekről és szolgáltatásokról elmondják a véleményüket, formálják azokat. Ilyen lehetőségek során érdemes olyan szempontokat szem előtt tartaniuk, amelyek erősítik a lojalitásukat az adott céghez, hiszen a cég legjobb és leghitelesebb képviselői maguk a dolgozók.

A hírnév nem minden

Amikor munkát keresünk, igyekezzünk minél szélesebb körben tájékozódni a pozíció mellett az azt kínáló cégről is. Kérdezzük ismerőseinket, illetve járjunk utána, hogy a kiszemelt munkahely milyen mértékben veszi ki a részét a társadalmi felelősségvállalásból és a fenntartható fejlődésből. Ezek a szempontok sokat elmondanak egy vállalatról, hiszen ha lehetőségeihez mérten figyelmet fordít ezekre a jótékony tevékenységekre is, akkor nagyobb az esély rá, hogy a dolgozóival is többet törődik.

 

Szeretnél olyan munkahelyet találni, ahol tényleg támogatnak mindenben és kapsz fejlődési lehetőséget?

Cvonline.hu ebben is segít, hiszen több mint 500 munkaadó 10.000 állásajánlata közül válogathatsz! Nézz szét legfrissebb állásajánlataink között, hogy megtaláld a számodra megfelelő munkahelyet! Ha még több esélyt szeretnél adni magadnak, töltsd fel önéletrajzod is, vagy kérj állásértesítőt, hogy elsők közt értesülj a legújabb ajánlatokról! Nem akarsz a nulláról megírni egy önéletrajzot? Használd önéletrajz sablonjainkat.