Napjainkban már nemcsak a munkavállalóknak van szükségük saját márkájuk építésére, hanem a munkáltatóknak is dolgozniuk kell azon, hogy vonzónak tűnjenek a leendő és már meglévő dolgozóik szemében.
Erre a feladatra már külön egy pozíció is létezik, amelynek betöltője az employer branding manager. Az ő feladata, hogy megoldásokat találjon a fenti problémák gyakorlatbeli kivitelezésére.
Az employer branding kifejezést magyarul munkáltatói márkának fordítjuk, célja az, hogy kiemelje az adott céget a versenytársak közül és hívogatónak tüntesse fel a kiváló munkaerő számára. Nem csak új munkatársak felvétele a cél, hanem a fluktuáció csökkentése is egyben, hiszen sok vállalat küzd azzal, hogy hosszútávon megtartsa a dolgozóit.
ÉRDEKES: Emiatt mondanak fel a dolgozók
Menjek vagy maradjak?
A munkavállalók jelentős része a fejlődési és előrelépési lehetőségek, valamint a fizetés nagysága mellett fontos szempontnak tartja, hogy egy olyan cégnél dolgozzon, amely jó hírnévvel rendelkezik. A hírnév könnyen kölcsönöz presztízst és stabilitást egy vállalatnak. Miután felvételt nyertek a dolgozók, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belső kommunikációra. Előfordulhat, hogy a nem megfelelő kommunikáció miatt sok előnyös lehetőségről nem is értesülnek a munkavállalók. Nem feltétlenül elég egy körlevélben értesíteni az alkalmazottakat, érdemes figyelemfelkeltőbb és modernebb csatornákat használni. Erre jó példa lehet egy ötletesen felépített plakátkampány a folyosókon, illetve egy belső online felület, amely közvetlenül elérhető és kizárólag céges információk megosztására szolgál. Utóbbi lehetőséggel egyre gyakrabban élnek a nagyobb létszámú vállalatok, sőt, ezeken az oldalakon egyre gyakrabban maguk a munkavállalók is létrehozhatnak és menedzselhetnek saját szakmai profilt.
Legyünk proaktívak!
Természetesen a dolog kétoldalú, hiszen a dolgozóknak is érdemes keresniük a lehetőségeket. Abban az esetben, ha van rá mód, álljanak elő ők is bátran saját ötleteikkel és megoldási javaslataikkal. Továbbá az is fontos, hogy a meglévő körülményekről és szolgáltatásokról elmondják a véleményüket, formálják azokat. Ilyen lehetőségek során érdemes olyan szempontokat szem előtt tartaniuk, amelyek erősítik a lojalitásukat az adott céghez, hiszen a cég legjobb és leghitelesebb képviselői maguk a dolgozók.
A hírnév nem minden
Amikor munkát keresünk, igyekezzünk minél szélesebb körben tájékozódni a pozíció mellett az azt kínáló cégről is. Kérdezzük ismerőseinket, illetve járjunk utána, hogy a kiszemelt munkahely milyen mértékben veszi ki a részét a társadalmi felelősségvállalásból és a fenntartható fejlődésből. Ezek a szempontok sokat elmondanak egy vállalatról, hiszen ha lehetőségeihez mérten figyelmet fordít ezekre a jótékony tevékenységekre is, akkor nagyobb az esély rá, hogy a dolgozóival is többet törődik.