Valószínűleg mi rendszeresen kapunk visszajelzést a vezetőnktől a munkánkkal kapcsolatban. Elképzelhető, hogy csak hetente vagy havonta egyszer találkozunk vele, de az is lehet, hogy elég gyakran kapunk tőle építőjellegű üzeneteket. Tisztában vagyunk hol kell még fejlődnünk, és hogy melyek a hosszú távú céljaink.
Mi a helyzet azonban a mi visszajelzésünkkel? Úgy érezzük, hogy ideje beszélnünk a felettesünkkel, hogy mi működik megfelelően és mi kevésbé? Szeretnénk beszélni arról, hogy ne adjon minden nap új feladatot és ne mondja a korábbira hogy az már nem fontos?
Amennyiben a munkafolyamatot vagy a produktivitásunkat negatívan befolyásolja a vezetővel való rossz kommunikáció, vagy a vezetőnk szervezetlensége, akkor érdemes visszajelzést adni a hosszú távú jó kapcsolat érdekében.
A Mashable összegyűjtötte azokat a taktikákat, amelyekkel őszinte visszajelzést tudunk adni anélkül, hogy megbántanánk a vezetőt.
Hozzunk fel konkrét példákat
Hogyha a vezetőnk megbeszélésre hív és szeretné hallani, hogy neki mit kellene máshogy tennie, akkor készüljünk fel konkrét példákkal amiket felhozhatunk a megbeszélésen. Ha példa nélkül mondunk véleményt az úgy tűnhet mintha csak kritizálni akarnánk a másikat. Ha valami homályosat kotyogunk ki az úgy tűnik mintha csak ok nélkül panaszkodnánk, vagy csak azért mondunk valami negatívat mert azt hisszük ezt várják el tőlünk. Ehelyett hozzunk fel ésszerű javaslatokat, ötleteket amelyekkel jobbá tehető a munkafolyamat.
ÉRDEKES: Így tűnj magabiztosnak!
Építsünk bizalmat
Kétség nem férhet hozzá, hogy könnyebb elmondanunk főként a negatív véleményünket egy olyan személynek, aki közvetlen kapcsolatban van a vezetővel, de néha fontos, hogy közvetlenül tőlünk kapjon visszajelzést a vezetőnk. Ezért ha lehetőségünk van rá és ráadásul a vezető kezdeményezi a beszélgetést és kér visszajelzést akkor nem érdemes csak pozitív dolgokat mondani, mivel ezzel nem érünk el változást. Érdemes inkább egy bizalmi viszonyt kialakítani és őszintén elmondani a kritikus dolgokat. A helyzet az, hogy nem feltétlen kell negatív visszajelzést adni ahhoz, hogy látszódjon, valóban érdekel bennünket a munka és a vállalat, érdemes javaslatokkal élni ilyenkor.