Napjainkban egyre gyakoribbá válik a munkahelyváltás hol akaratlanul, hol pedig szándékosan egy jobb hely érdekében. A munkánk során számos adatot halmozunk fel, hasznos dokumentumokat, levelezéseket, és kapcsolati rendszert hozunk létre, amik a későbbi életünk során is hasznosak lehetnek számunkra.
Ezért fontos, hogy ha váltani készülünk, akkor legális keretek között gondoskodjunk ezen adatok mentéséről. Nézzük mire érdemes figyelni ilyenkor:
Könyvjelzősáv
Amennyiben te is szereted használni a böngészők könyvjelzőjét, akkor az évek során sok hasznos oldalt, cikket halmozol fel, amik segítenek a szakmai fejlődésedben. Ne hagyjuk kárba veszni ezeket az oldalakat, érdemes őket feljegyezni.
Ha van Google fiókunk és a böngészőbe ezzel a fiókkal jelentkezünk be akkor minden bonyodalom nélkül tudjuk gyűjteni magunknak a hasznos adatot. Figyeljünk azonban arra, hogy az utolsó munkanapunkon jelentkezzünk ki a fiókunkból!
Kontaktok mentése
Mind a telefonunk, mind pedig a céges levelezőrendszerben számos olyan partner elérhetőségeit tároljuk, akikkel a későbbiekben is tartanánk a kapcsolatot. Outlook levelezőrendszer esetén például könnyedén ki tudjuk exportálni a névjegyalbumunkat, de valószínűleg a legtöbb levelezőrendszernél van erre lehetőség. Ha nem akarunk sok időt eltölteni az utánajárással, vagy nem értünk annyira a programokhoz, akkor a fontosabb elérhetőségeket küldjük el magunknak.
ÉRDEKES: Munkahelyváltás helyesen
Az utolsó napokban érdemes egy kör e-mailt írni a munkahelyváltásunkról és ha úgy érezzük, akkor megírni a további elérhetőségeinket. Így biztosan mindenki el tud majd érni a jövőben is.
Céges telefonnál ha előfordult, hogy személyes használatra is alkalmaztuk, akkor mielőtt leadnánk érdemes a gyári beállításokat visszaállítani, hogy törölje a pluszban letöltött alkalmazásokat és minden belépési adatot rólunk.