Az elmúlt évekre visszatekintve megfigyelhető némi változás az álláskeresői piacon. Változtak a legkeresettebb szakmák, az elvárt nyelvismeret, változott az interjúztatás és a cégek hozzáállása is. Mai cikkünkben ezeket foglaljuk össze.
Kiket keresnek a cégek?
Biztos sokan hallottatok már róla, hogy az IT/Informatika szektorban dolgozó szakemberekből van jelenleg hiány, a cégek nagyon keresik a fejlesztő, programozó, számítástechnika területén tevékenykedő szakembereket. Az informatikusok mellett azonban még az alábbi szakmák nagyon keresettek:
- mérnök
- értékesítő
- raktáros
- szakács
- könyvelő
- eladó
- villanyszerelő
- recepciós
- autószerelő
- lakatos
- takarító
Milyen nyelvtudás szükséges?
Míg korábban az angol és a német volt az elvárt, addig manapság már a különlegesebbnek számító holland, spanyol, dán, norvég nyelveket beszélők azok, akikre lecsapnak a vállalatok, főként az SSC szektorban.
Mi a legfontosabb készség?
Furcsán hangozhat, de a partnereink visszajelzése alapján a legfontosabb az a számukra, hogy a jelentkezők motiváltak legyenek, csillogjon a szemük és akarjanak dolgozni.
Mi a helyzet az állásinterjúval?
Egyre inkább népszerűvé válik a videóinterjú, a cégek előszeretettel kezdik alkalmazni már az első körnél, mivel mindkét félnek kényelmesebb, sok időt lehet vele megspórolni.
ÉRDEKES: Hogyan készüljünk fel videóinterjúra?
A videó interjú mellett megfigyelhető még a kompetencia tesztek elterjedése is, amit főként a vezetői pozíciókra való toborzáskor alkalmaznak a cégek, általában második körös interjú során.
Változott a cégek hozzáállása
Az elvárások mellett persze a cégek is változtak, tekintve hogy ma már egyre nehezebb jó szakembert találni és nem csak az IT területén. A jelöltekért folyó harcban felismerték a cégek, hogy nekik is el kell tudni adniuk magukat az álláskeresőknek, oda kell csábítaniuk a jelölteket, olyan dolgokat kell kínálniuk, hogy őket válasszák.
Változott az álláskeresők hozzáállása is
Szerencsére a munkaadók mellett a dolgozók hozzáállása is változott, egyre tudatosabban választják meg, hogy hova jelentkeznek. Ma már nem elegendő egy jól hangzó pozíció, fontossá vált a cég hírneve is, hogy a béren kívül milyen egyéb juttatások vannak, hogy mennyire hosszú távon tud majd ott dolgozni, mennyire becsülik meg, milyen a leendő vezető és mennyire tud kiteljesedni az adott helyen.