A közösségi oldalak szerepe az álláskeresésben

by | márc 30, 2020 | Állásinterjú

Napjainkban a társadalom zöme – Az Y, Z generáció szinte egésze – rendelkezik már online jelenléttel. Aktívan használunk olyan közösségi felületeket, mint a Facebook, Linkedin, Instagram és társaik. Korábban is megjelentek olyan vélemények, melyek szerint a cégek, vállalkozások megtekintik a jelentkezők nyilvános profiljait, annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjanak a hozzájuk jelentkező jelöltekről. Ez a feltevés a mostani megváltozott körülmények között hatványozottan igaz lehet. 

Közösségi media az álláskeresés során

Közösségi media az álláskeresés során

Vajon mitől lehet sikeres egy Facebook, Instagram, és LinkedIn profil? Hozzájárulnak a kiszemelt állás megszerzéséhez? Előnyhöz juttathat a hasonló képességű munkavállalókkal szemben, ha gondosan odafigyelsz személyes márkád kiépítésére?

Létrehozom az online profilomat

A sikeres Facebook oldal fortélyai

Az eredményes Facebook profil kialakításánál az első és egyben legfontosabb lépés a cél meghatározása, melynél kulcsfontosságú, hogy konkrét, mérhető és elérhető legyen. Ha személyes márka építésében gondolkodunk, akkor az oldalad szerepe, hogy a legjobb színben tüntessen fel téged. Az első benyomást a képeid alapján hozzák meg leendő követőid. Célszerű kiválasztani 3-4 témakört, amelyeket fotóid ábrázolnak, például családi események, a munkád, a terület, ami iránt érdeklődsz. Annak érdekében, hogy vonzó legyen a profilod fontos odafigyelned arra, hogy élettel teli, pozitív képeket ossz meg nyilvánosan az idővonaladon. Ezzel szemben a Profilkép esetében célravezetőbb a személyiségedhez  illeszkedő, letisztult, mosolygós portré alkalmazása. A borítóképnek figyelemfelkeltő szerepe van, érdemes több időt eltölteni annak kiválasztásával, akkor éri el a legnagyobb hatást, ha tükrözi egyéniségedet, céljaidat. (Például egy nyaralós fénykép nem feltétlenül reprezentálja azt a célt, hogy üzleti kapcsolataid gyarapítására törekszel). A bemutatkozás résznél tüntesd fel az összes eddigi munkahelyed, a betöltött pozícióidat, a tanulmányaidat – hiszen így hitelesebb képet adsz magadról.
A posztolásnak nagyobb jelentősége van, mint gondolnád.  Itt is igaz: „A kevesebb néha több.”  Hetente 2-3 alkalom Facebook esetében már elég ahhoz, hogy elérd a kívánt hatást. Ajánlatos friss információkat megosztani az érdeklődési körödnek megfelelő témáról, természetesen ahol a szituáció engedi, ott saját véleményünk hozzáfűzésével. Ha ismerőseid hozzászólnak egy általad közzétett poszthoz, reagálj rájuk, ezzel is ápolva a kapcsolataidat. Kedvelj olyan oldalakat, melyek összhangban vannak az érdeklődési köröddel, akár írhatsz is hozzájuk, annak érdekében, hogy láthatóvá tedd magad és bővítsd a kapcsolathálód.

Néhány tipp, miket célszerű elkerülnöd, ha sikeres profilt szeretnél létrehozni:

  • Túlzott emoji használat
  • Vallási, politikai nézetek megjelenítése
  • Magánéleti információk túlzott kifejtése
  • Trágár szavak használata
  • Helyesírási hibák halmozása
  • Túlzottan privát fotók posztolása

Az Instagram lehetőségei

Az Instagram egy feltörekvő és hatékony marketing csatorna, melyen az Y generáció nagy része aktív felhasználó napjainkban. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan, milyen trükköket alkalmazva építs ki meghatározó kapcsolatokat ezen a közösségi portálon. A sikeres profil létrehozásához a Facebookhoz hasonlóan, A „Sokat markol, keveset fog” elv alapján határozd meg azt a 3-5 alappillért, amiről tematikailag posztolni szeretnél, és aminek segítségével illusztrálhatod személyiségedet. Érdemes az egyik témának arról szólnia, amit te “promózni” szeretnél, például ha a cégedet népszerűsítenéd, célszerű azzal kapcsolatban posztolnod. Az Instagram név mindenkinél egyedi, ezért ennek kialakítása is megfontolást igényel. Célszerű egy egyszerű, letisztult nevet kitalálni, ami alátámasztja hitelességedet. (Például a keresztnév_vezetéknél_születési évszám utolsó két számjegye egy jó megoldás lehet). Meghatározó a BIO – köznyelben a „magamról” rész – átgondolt, tömör megfogalmazása. Érdemes megadni az e-mail címet, a lakhelyet, a kort, a munkahelyet, valamint a többi közösségi oldal elérhetőségét. Ahhoz, hogy ezt látványos és átlátható legyen, használj emojikat az előbb felsorolt dolgokat helyettesítve

Ne csak az közösségi oldalakon legyél jelen! Töltsd ki a profilodat az álláskereső portálunkon, hogy a munkaadók könnyen rád találhassanak!

Létrehozom az online profilomat

Találd meg álmaid állását egy kattintásra! Látogass el a www.cvonline.hu oldalunkra és böngéssz a több ezer álláslehetőség között!

Szeretnél olyan munkahelyet találni, ahol tényleg támogatnak mindenben és kapsz fejlődési lehetőséget?

Cvonline.hu ebben is segít, hiszen több mint 500 munkaadó 10.000 állásajánlata közül válogathatsz! Nézz szét legfrissebb állásajánlataink között, hogy megtaláld a számodra megfelelő munkahelyet! Ha még több esélyt szeretnél adni magadnak, töltsd fel önéletrajzod is, vagy kérj állásértesítőt, hogy elsők közt értesülj a legújabb ajánlatokról! Nem akarsz a nulláról megírni egy önéletrajzot? Használd önéletrajz sablonjainkat.