Napjainkban a társadalom zöme – Az Y, Z generáció szinte egésze – rendelkezik már online jelenléttel. Aktívan használunk olyan közösségi felületeket, mint a Facebook, Linkedin, Instagram és társaik. Korábban is megjelentek olyan vélemények, melyek szerint a cégek, vállalkozások megtekintik a jelentkezők nyilvános profiljait, annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjanak a hozzájuk jelentkező jelöltekről. Ez a feltevés a mostani megváltozott körülmények között hatványozottan igaz lehet.
Vajon mitől lehet sikeres egy Facebook, Instagram, és LinkedIn profil? Hozzájárulnak a kiszemelt állás megszerzéséhez? Előnyhöz juttathat a hasonló képességű munkavállalókkal szemben, ha gondosan odafigyelsz személyes márkád kiépítésére?
A sikeres Facebook oldal fortélyai
Az eredményes Facebook profil kialakításánál az első és egyben legfontosabb lépés a cél meghatározása, melynél kulcsfontosságú, hogy konkrét, mérhető és elérhető legyen. Ha személyes márka építésében gondolkodunk, akkor az oldalad szerepe, hogy a legjobb színben tüntessen fel téged. Az első benyomást a képeid alapján hozzák meg leendő követőid. Célszerű kiválasztani 3-4 témakört, amelyeket fotóid ábrázolnak, például családi események, a munkád, a terület, ami iránt érdeklődsz. Annak érdekében, hogy vonzó legyen a profilod fontos odafigyelned arra, hogy élettel teli, pozitív képeket ossz meg nyilvánosan az idővonaladon. Ezzel szemben a Profilkép esetében célravezetőbb a személyiségedhez illeszkedő, letisztult, mosolygós portré alkalmazása. A borítóképnek figyelemfelkeltő szerepe van, érdemes több időt eltölteni annak kiválasztásával, akkor éri el a legnagyobb hatást, ha tükrözi egyéniségedet, céljaidat. (Például egy nyaralós fénykép nem feltétlenül reprezentálja azt a célt, hogy üzleti kapcsolataid gyarapítására törekszel). A bemutatkozás résznél tüntesd fel az összes eddigi munkahelyed, a betöltött pozícióidat, a tanulmányaidat – hiszen így hitelesebb képet adsz magadról.
A posztolásnak nagyobb jelentősége van, mint gondolnád. Itt is igaz: „A kevesebb néha több.” Hetente 2-3 alkalom Facebook esetében már elég ahhoz, hogy elérd a kívánt hatást. Ajánlatos friss információkat megosztani az érdeklődési körödnek megfelelő témáról, természetesen ahol a szituáció engedi, ott saját véleményünk hozzáfűzésével. Ha ismerőseid hozzászólnak egy általad közzétett poszthoz, reagálj rájuk, ezzel is ápolva a kapcsolataidat. Kedvelj olyan oldalakat, melyek összhangban vannak az érdeklődési köröddel, akár írhatsz is hozzájuk, annak érdekében, hogy láthatóvá tedd magad és bővítsd a kapcsolathálód.
Néhány tipp, miket célszerű elkerülnöd, ha sikeres profilt szeretnél létrehozni:
- Túlzott emoji használat
- Vallási, politikai nézetek megjelenítése
- Magánéleti információk túlzott kifejtése
- Trágár szavak használata
- Helyesírási hibák halmozása
- Túlzottan privát fotók posztolása
Az Instagram lehetőségei
Az Instagram egy feltörekvő és hatékony marketing csatorna, melyen az Y generáció nagy része aktív felhasználó napjainkban. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan, milyen trükköket alkalmazva építs ki meghatározó kapcsolatokat ezen a közösségi portálon. A sikeres profil létrehozásához a Facebookhoz hasonlóan, A „Sokat markol, keveset fog” elv alapján határozd meg azt a 3-5 alappillért, amiről tematikailag posztolni szeretnél, és aminek segítségével illusztrálhatod személyiségedet. Érdemes az egyik témának arról szólnia, amit te “promózni” szeretnél, például ha a cégedet népszerűsítenéd, célszerű azzal kapcsolatban posztolnod. Az Instagram név mindenkinél egyedi, ezért ennek kialakítása is megfontolást igényel. Célszerű egy egyszerű, letisztult nevet kitalálni, ami alátámasztja hitelességedet. (Például a keresztnév_vezetéknél_születési évszám utolsó két számjegye egy jó megoldás lehet). Meghatározó a BIO – köznyelben a „magamról” rész – átgondolt, tömör megfogalmazása. Érdemes megadni az e-mail címet, a lakhelyet, a kort, a munkahelyet, valamint a többi közösségi oldal elérhetőségét. Ahhoz, hogy ezt látványos és átlátható legyen, használj emojikat az előbb felsorolt dolgokat helyettesítve
Ne csak az közösségi oldalakon legyél jelen! Töltsd ki a profilodat az álláskereső portálunkon, hogy a munkaadók könnyen rád találhassanak!