Ahogy az internetes hirdetések általánossá váltak, a régi „iskola” szerinti apróhirdetésekben állást keresők mellett megjelentek a kreatív hirdetések is.
Amikor egy álláskereső figyelemfelkeltő hirdetést alkot és terjeszteni kezdi ezt a közösségi portálokon, azzal nagyon sok emberhez eljut az információ, hogy állást keres. Az ötletes, kreatív hirdetést az emberek szívesen osztják meg, továbbítják, az így „megismert” embernek szívesen segítenek.
Erre számítva egy hirdetés hiába kreatív, ha alapvető információk hiányoznak belőle, nem tud segíteni a sok-sok ismeretlen. Az ilyen hirdetések általában kép formátumban készülnek-terjednek, és már az első megosztással elveszik a szöveges tartalom, amit kísérőként írt mellé a hirdető elindítója. Tehát, a képnek magának mindenképpen tartalmaznia kell a legfontosabb adatokat:
- Milyen munkatapasztalataid és/vagy végzettségeid vannak?
- Milyen készségeid, személyiséged van?
- Milyen munkát vállalsz?
- Földrajzilag hol vállalnál munkát?
- Elérhetőség: név, e-mail cím, esetleg telefonszám, bár ez utóbbi nem biztos, hogy jó, ha publikusan terjed.
Ne legyen benne, milyen munkát nem vállalsz! Túl sok is lesz ezzel a szöveges információ, egy ilyen nem éppen szöveges műfajban, és ha neked nem megfelelő ajánlatot kapsz, arra nyugodtan mondhatsz nemet bármikor, így teljesen fölösleges a „mit nem vállalok” részt kifejteni a hirdetésben. A hirdetés hangvétele lehet humoros, tárgyilagos, de ne legyen olyan, ami rossz érzést kelthet az emberekben. Ne tartalmazzon szemrehányást, érzelmi zsarolást, követelőzést.
Ellenben az ilyen hirdetésekben az esetleges „hátrányaidat” is felsorolhatod, mert ennek dupla haszna van. Egyfelől a megosztások számából a közvélemény azt látja, hogy egyáltalán nem vállalhatatlanok az álláskeresés során azok a tények, hogy pl. rossz anyagi körülmények között vagy éppen, életkorod alapján nem vagy a legideálisabbnak tartott munkavállalói korban, esetleg valamilyen egészségügyi problémával (hallássérült, látássérült stb.) küzdesz, vagy épp túl vagy egy komoly krízisen (gyógyult rákbeteg, baleset utáni rehabilitáció stb.). Így meg tudod mutatni, hogy ezek nem befolyásolják azt, hogy igenis jó munkaerőnek tart mindenki, aki ha mást nem is tudott tenni érted, legalább megosztotta a hirdetésed. Másfelől azt is meg tudod mutatni, hogy a „hátrányaid” ellenére is törekvő, ambiciózus ember vagy. A közvélemény pedig a diszkriminációt fogja kínosnak érezni ennek hatására, ami egy kifejezetten jó trend lehet a jövő társadalmára nézve.
A kreatív hirdetés magával fogja hozni azt, hogy tömegesen jönnek a lehetőségek, köztük olyanok is, amik számodra nem igazi lehetőségek, nem vállalnád, mert nem passzol hozzád. Ezekre nemet lehet mondani, de úgy tedd, hogy ebből ne legyen neheztelés a lehetőséget felajánló részéről.
Arra is számítanod kell, hogy a hirdetésed hatására sokan mélyebben is meg szeretnének ismerni, mielőtt álláslehetőséget kínálnak – ahogy bármilyen más forrásból talált álláskereső esetében is. Lehet, hogy a hirdetésed hatására először csak egy önéletrajzot fognak kérni, ami mégiscsak eredmény: egy jól megírt önéletrajz eljuttat állásinterjúra, ahol személyesen győzheted meg a leendő munkáltatót arról, hogy számára megfelelő munkavállaló lennél. Ebből is látszik, hogy az önéletrajzírást nem lehet „megúszni” egy kreatív hirdetéssel sem.