Korábbi cikkünkben bemutattuk hogyan ismerhetjük fel a negatív, versenyképes és a pletykás munkatársainkat és azt, hogy hogyan érdemes őket kezelni. Legújabb publikációnkban folytatjuk a sort a zsarnok és a munkakerülő kollégákkal.
A zsarnok
Kaptunk már olyan munkahelyi e-mail üzenetet, amitől sírni tudtunk volna, vagy akár legszívesebben azon nyomban felmondtuk volna, netalán mindkettő? Az ilyen üzenetek a munkahelyi zsarnoktól származnak.
Sajnos ez a fajta magatartás nem csak az általános- és középiskolai évekre jellemző, megtalálható a munkahelyen is. Ez a fajta személy mindig kiszemel magának egy-egy személyt, akit hibáztathat, akiről fecseghet. Képtelen konfrontatív beszélgetésbe elegyedni anélkül, hogy valami oda nem illőt mondana vagy tenne.
Hogyan kezeljük az ilyen munkatársat?
A legjobb módja a zsarnokok kezelésének, ha megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni őket. Ha lehetséges, akkor kerüljük őket. Amennyiben ez nem megoldható, akkor őrizzük meg az e-maileket, amelyeket tőlük kapunk, jegyezzük fel azokat a szituációkat, amikor nem megfelelően viselkedtek és amennyiben a helyzet úgy kívánja, beszéljünk a HR-el.
Tartsuk azonban észben, hogy ha rájön, hogy mi szóltunk a
HR-nek, akkor amint lehetősége van vissza akar majd nekünk vágni. Amennyiben több ilyen ember is van a munkahelyünkön, lehet érdemes egy új állás után néznünk. A zsarnokokkal való közös munka pszichológiailag is megterhelő és negatívan hathat a munkavégzésünkre.
ÉRDEKES: Problémás munkatársak? 1. rész
A munkakerülő
Akik már dolgoztak csoportban a tanulmányaik során azok tudják, mindig akad egy olyan résztvevő, aki szereti átpasszolni a feladatait másnak. Az a rossz hírünk, hogy ez a fajta magatartás szintén megtalálható a munkahelyen. Az ilyen kolléga másokra tolja a saját feladatait, segítséget kér a projektet befejezni, vagy lelép, mielőtt egy feladatot befejeznének, vagy akár megpróbál teljesen kibújni a feladat alól. Azoknak a munkatársaknak, akiknek valóban szükségük van rá segítsünk, de ha az a személy folyamatosan a segítségünket kéri minden munkájával kapcsolatban, akkor lehet érdemes ezeket visszautasítani.
Hogyan kezeljük az ilyen munkatársat?
Beszéljünk vele szemtől szemben és magyarázzuk el hány projekten dolgozunk. Magyarázzuk el, hogy mielőtt másnak segítenénk, a saját feladatainkat kell befejeznünk. A nap végén a saját munkánkért vagyunk felelősek és ez problémás lehet, ha nem tudjuk időben befejezni amiatt, mert azzal voltunk elfoglalva, hogy más munkájában segédkezzünk.
Reméljük, hogy a fenti cikkek segítenek a nehéz természetű kollégák kezelésében, azonban fontos észben tartanunk azt, hogyha folyton azzal vagyunk elfoglalva hogyan kezeljük ezeket az embereket akkor lehet bölcs dolog továbblépni. Az élet túl rövid ahhoz, hogy olyan helyen dolgozzunk, ami tele van efféle szituációkkal és kollégákkal.
A cikk eredeti változata a Careerbuilder oldalán jelent meg.