Manapság nagyon sok lehetőség van arra, hogy állást keressünk. Természetesen az utóbbi időben a netes álláskeresés a legnépszerűbb, de van egy régebbi módszer, amivel nagyobb sikereket érhetünk el, ha betartjuk a cikkben leírt lépéseket. Hogy mi ez a módszer? Ez az úgynevezett hideg telefonhívás, avagy más néven: a cégek hívatlan megkeresése. Ez az egyik régebbi bevált álláskereső taktika.
Amikor rádöbbenünk, hogy a munkaerőpiac háromnegyede telített, akkor mindenképpen új lehetőségek után kell kutatnunk. Hogy mik ezek a kiaknázatlan lehetőségek? A következő sorokban erről olvashatunk.
A legelső lépés, egy olyan lista összeállítása, amiben azok a cégek szerepelnek, amelyek szimpatikusak számunkra és szívesen dolgoznánk náluk. Semmiképp se ijedjünk meg, hogyha ez a lista hosszúra sikerült, mert minél hosszabb, annál több a lehetőségünk. Ezt többféle szempontok alapján állíthatjuk össze; például földrajzi elhelyezkedés alapján, egy adott iparág alapján, vagy esetleg céges rangsorok alapján. Ezekről a rangsorokról többféle internetes portálon tájékozódhatunk.
A második lépésben ki kell derítenünk, hogy ki választott pozícióval kapcsolatos illetékes személy. Ez általában a vállalat humán erőforrás menedzsere, de van olyan cég is, ahol nincs kifejezetten ezzel foglalkozó személy. Ezt úgy tudhatjuk meg, hogy felhívjuk a cég központi telefonszámát és elkérjük a recepcióstól annak a személynek a telefonszámát, aki az érdekelt pozícióval vagy részleggel foglalkozik.
Ne engedjük, hogy csak a HR-es nevét adják meg nekünk. (Kivéve akkor, ha az az osztályé, ahol munkát szeretnénk kapni), mert nekünk az elsődleges feladatunk az osztályvezető elérhetőségét megkapni. Ez egy elengedhetetlen lépés: megtudni a nevét és az elérhetőséget (lehetőleg a közvetlen telefonszámát).
Nagyon sok osztályvezető tudomást sem vesz azokról az üzenetekről, amiket személy szerint nem neki címeztek. Mi elolvassuk a levélszemetünket? Nem. Legyünk kitartóak!
A harmadik lépésben a legfontosabb pont egy nagyon jó, szépen megfogalmazott kísérőlevél. Amikor sok cégnek kísérőleveleket küldünk, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ezek valóban eljutottak-e a címzettekhez. Amennyiben lehetséges, nézzünk utána a választott vállalatnak és írjunk a kísérőlevélbe néhány információt személyre szabottan róluk, hogy lássák, vettük a fáradtságot, hogy foglalkozzunk vele. Ne feledjük, a kísérőlevél rendkívül fontos, mivel ez lesz az első érintkezési pontunk a remélhetőleg leendő munkaadónkkal. Amennyiben még nincs nagy tapasztalatunk kísérőlevél írásban, akkor kérhetünk segítséget kifejezetten erre szakosodott cégektől. Ha kész a kísérőlevél, csatoljuk hozzá az önéletrajzunkat és küldhetjük is az illetékes személyeknek.
Végül, az utolsó, azaz a negyedik lépésben felhívjuk azokat a személyeket, akiknek elküldtük az önéletrajzunkat a kísérőlevéllel együtt. A legtöbb ember számára ez a lépés a legnehezebb; tárcsázni és állásinterjút kérni. Legyünk kitartóak, de semmiképp se tolakodóak, még akkor sem, ha esetleg a munkaadó azt mondja, hogy jelenleg nem keresnek új dolgozót. Ilyenkor sem szabad elkeseredni, mert kérhetünk egy informatív jellegű időpontot, ahol többet megtudhatunk a cégről, az osztályokról és esetleg több embert ismerhetünk meg, ami a későbbiekben jól jöhet, ugyanis így látja a munkáltató, hogy szeretnénk elhelyezkedni és ehhez elég kitartóak vagyunk.