Egyre több cégnél vezetik be bizonyos weboldalak látogatásának a tilalmát. Ez kimondatlanul is a Facebook ellen irányul. Hiszen melyik főnöknek nem forr fel az agyvize, amikor a belső rendszer helyett az egyértelműen beazonosítható kék csíkok világítanak a szemébe? Pedig nem ez a társasági oldal a legnagyobb időrabló a munkahelyen.
Az eddigi feltételezések szerint a blogok, hírportálok és közösségi oldalak voltak a főnökök legnagyobb mumusai, hiszen ezek egyáltalán nem kapcsolódnak a munkához, és munkaidő, ezáltal pedig pénzveszeeséget jelentenek a cég számára.
Az e-mail sokkal veszélyesebb
Egy kutatás szerint azonban sokkal triviálisabb momentumok azok, melyek kizökkentik a dolgozót.
Hiszen míg a közösségi oldalak vagy híroldalak gyors átfutása kreatív terméket is eredményezhet és ötletforrásként működhet (ráadásul két munkafolyamat közötti kikapcsolódásra is használhatja a dolgozó), addig a munkahelyi levelezésünk sokkal inkább elterelheti az eredeti gondolattól a munkatársakat.
Gondoljunk csak azokra a pillanatokra, amikor dolgozunk valamin, és felvillan egy fontosnak látszó levél. Rögtön utána kapunk, és mire elkészülünk vele, már azt sem tudjuk, hol tartottunk az előző projekttel.
Érdekes lehet: Így bukhatod el az állást a Facebook miatt
Időrablás helyett “nyugalom órák”
Amerikában már van olyan cég, amely betiltotta az e-mailezést- mint rövid kommunikációs aktust. A rövid üzenetekhez a telefont kell használni, hogy minél kevésbé zökkenjen ki a dolgozó az adott projektből, amin éppen dolgozik.
A tervezőfolyamatot végzőknek pedig “nyugalom órákat” adnak, ami nem azt jelenti, hogy lógathatják a lábukat, de ebben az időszakban sem az ad hoc meetingeken nem kell részt venniük, és az e-mailekre sem kell válaszolniuk.
Az egyik menedzser szerint nagyon hatékonynak bizonyultak ez a módszer, mivel a résztvevők mindegyike leadott már legalább egy szabadalmi tervet, melyet azokban a bizonyos nyugalom órákban alkottak meg.