800 ezer magyar a munkaidejének egy részét a Facebook előtt tölti. Leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében jellemző ez, bár figyelembe véve, hogy pont a legjobban fizetett rétegre jellemző ez…
Az eredmények szerint a munkahelyi interneteléréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár még többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt. Azaz több mint 800 ezer magyar dolgozó, a munkahelyi interneteléréssel rendelkező összes munkavállaló 55 százaléka tölti munkaidejének egy részét facebookozással – derült ki a Gateprotect tűzfalgyártó felméréséből.
A legjobban fizetettek facebookoznak a legtöbbet
„Kutatásunkból kiderült, hogy főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők facebookoznak a munkahelyükön. Ez egyrészt természetes, hiszen közülük munkakörük miatt jóval többen hozzáférnek az internethez, másrészt viszont felveti azt a problémát, hogy pont a legjobban fizetett réteg tölti munkaidejét a közösségi oldalakon” – emeli ki Petrányi-Széll András, a cég kommunikációs vezetője.
Azon munkavállalók, akik naponta többször is felkeresik valamelyik közösségi oldalt, 63% férfi, 54% rendelkezik felsőfokú végzettséggel, 57% pedig 30 év alatti, és a fele Budapesten él.
Sok munkahelyen azonban már egyszerűen letiltják a munkáltatók a Facebook használatát- ami lényegében érthető, hiszen a főnök nem tud mindenki mögé odaülni, és lesni a pillanatot, mikor nézi végig valaki egy barát síelős képeit a heti beszámoló elkészítése helyett.
Petrányi-Széll András szerint a munkaadók egyelőre még szemérmesek, és csupán 19 százalék a felmérés szerint azok aránya, akiknek a munkahelyén letiltották már a Facebook használatát.