A szakértők szerint a diákok hangsúlyozzák, hogy nem prostituálnak, mert nem fekszenek le bárkivel és bármennyiért.
“Szponzorokat keresnek”, akiket a szexuális szolgáltatáson kívül a szélesebb értelemben vett intimitás, a banketteken és szolgálati utazásokon biztosított társaság érdekel.
Renata Gardin szociológus szerint “a szponzorok többségének imponál, hogy kisajátíthatnak egy gyönyörű, jól ápolt, intelligens nőt, akit nem fognak szégyellni”, és ezt hajlandóak megfizetni. Úgy vélik, hogy ezzel az ifjúság oktatását támogatják, amit gyakran hivatalos szerződésben is rögzítenek.
Az elemzők kiemelik, hogy a jelenség gyökerei elsősorban a fogyasztói kultúra elterjedésében keresendők. A diákok egyre kifinomultabb mindennapi szükségleteiket kívánják biztosítani, azaz a tanuláson, illatszereken és bulikon kívül például utazni is szeretnének. A szponzorok általában munkamániások, ezért nincs idejük egy normális kapcsolat felépítésére.
Szumowska filmje a huszonéves, felszabadult, testükkel kereső egyetemista lányok életét veti össze egy róluk cikket író családos, jól szituált asszony (Juliette Binoche) világával. Ifjú hősnői erős, elszánt személyek, az elveszett, tehetetlen, sőt néha síró-rívó férfiakkal szemben. Ambiciózusak, keményen tanulnak, hogy a jövőben jó munkájuk legyen, de közben lépést kell tartaniuk a világgal, ehhez pedig pénzre van szükségük. “Nem tekintik magukat áldozatoknak, szeretik, amit csinálnak, és maguk választják ki ügyfeleiket” – hangsúlyozta a Newsweek Polska hetilapnak adott interjújában a rendező.
A lengyel, francia, német koprodukció a 36. nemzetközi torontói filmfesztiválon nagy sikerrel debütált. Pénteken a Berlinale Panoráma szekciójában tűzték műsorra.
HR Portál