Post, Tweet, Like, Follow – Valószínűleg mindenkinek ismerősek ezek a szavak, de vajon milyen módon segíti, esetleg hátráltatja a közösségi média az álláskeresést?
Napjainkban nem újdonság, hogy a munkaadók megvizsgálják az álláskeresők profilját a közösségi portálokon, valójában ez már átlagos normává vált. Folyamatosan növekszik azoknak a cégeknek az aránya, akik a jelentkezők ellenőrzésére használják a közösségi médiát. Amíg 2013-ban 39% volt ez az érték, addig 2014-ben már 43%. Jelenleg pedig a munkáltatók 52%-a vagyis több mint fele használja a pályázatok bírálása során valamelyik social media csatornát is – derült ki a CareerBuilder legújabb felmérése alapján.
A cégek több, mint egyharmada szerint kevesebb a valószínűsége, hogy az interjúra sor kerül, ha nem találják meg az álláskeresőt valamely közösségi portálon.
ÉRDEKES: LinkedIn – Így használd álláskeresésre
Továbbá a CareerBuilder éves felmérése elemezte, hogy cégek milyen szempontokat vesznek figyelembe az álláskereső vizsgálata során. Legfőképpen olyan információkat keresnek a közösségi médián keresztül, amelyek alátámasztják az állás betöltéséhez szükséges szakképzettségek meglétét. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy mások mit tesznek közzé az állásra jelentkező személyről.
Az, hogy az online információk segítenek vagy hátráltatnak minket abban, hogy megkapjuk az állást, attól függ, hogy mit találnak a munkaadók. Az interjúztatók 48%-a mondta, hogy talált már olyan információkat, ami miatt úgy döntöttek, hogy nem foglalkoztatták a munkavállalót. Kíváncsiak vagytok mik azok a tényezők, amelyek távol tartották a munkáltatókat attól, hogy alkalmazzák a jelentkezőt?
Íme a leggyakoribb válaszok rangsora:
- Provokatív vagy nem megfelelő fényképek
- Információ arról, hogy a jelölt alkoholt fogyaszt vagy drogokat használ
- Rosszindulatú megjegyzések az előző munkahelyről vagy kollégákról
- Gyenge kommunikációs készség
- Diszkriminatív észrevételek – vallási, nemi hovatartozás
Végezetül pedig azon indokok rangsora, amelyek hozzásegítették a munkavállalót az új állás betöltéséhez:
- A jelentkező háttér információi alátámasztották a jelölt szakképesítéseit
- A jelölt személyiségéből jól látható, hogy megfelelően illeszkedik a vállalati kultúrához
- Az álláskereső profiloldala közvetíti a szakmai image-t
- A pályázó jó kommunikációs készséggel rendelkezik
- A munkavállaló kreatív