Akármennyire is jó a csapat egy munkahelyen belül, bizony idővel előfordulhatnak feszültebb napok, szituációk, amik olykor a kollégák közötti viszályokhoz vezethetnek.
Mind a kollégák jó érzete mind pedig a munka gördülékeny elvégzése érdekében az ilyen helyzeteket minél hamarabb célszerű feloldani. Annak érdekében, hogy helyre álljon a rend, mindenképp nekünk is tennünk kell érte. Első lépésként próbáljuk meg nyugodtan átgondolni, hogy mi váltotta ki ezt a helyzetet.
Nem megfelelő hangnemben beszélt veled a kollégád, úgy viselkedett mintha a főnököd lenne? Ráadásul ezt mások előtt tette? Belekontárkodott a te feladatodba a megkérdezésed nélkül? Úgy prezentálta az egyik munkádat mintha a sajátja lenne? Vétettél egy apró hibát és ezt felnagyítva továbbküldte a vezetőségnek? …vagy csak sunyiban megette a te szendvicsedet?
Bármekkora is legyen a probléma, mindig érdemes tisztázni, mert idővel az apróságok is felgyülemlenek, és később nagyobbat robbanhatnak.
Négyszemközt
A probléma tisztázása nem tartozik másokra, csak az érintett felekre. Azért sem jó mások előtt megejteni, mert elképzelhető, hogy az plusz frusztrációt okoz bennünk/benne és nem tudjuk/tudja igazán önmagunkat/önmagát adni. Szóban, vagy e-mailben jelezzük a kollégánknak, hogy szeretnénk vele négyszemközt beszélni a tárgyalóban, és kérdezzünk rá, hogy mikor lenne neki alkalmas.
Gondoljuk végig
Mielőtt azonban szólunk a kollégának gondoljuk végig és tervezzük meg, hogy mit akarunk mondani. Építsük fel a mondandónkat és az is legyen előttünk, hogy mit akarunk ezzel elérni, mi a megbeszélésünk lényege: megismerjük a másik álláspontját, próbáljuk meg megérteni őt és jussunk közös nevezőre még ha ez azt is jelenti, hogy ő elnézést kér a végén.
ÉRDEKES: Mihez kezdj egy pokoli főnökkel?
Semmi személyeskedés
Fontos, hogy legyünk diplomatikusak és kerüljük a személyeskedést! Mindig lebegjen a szemünk előtt, hogy munkahelyen vagyunk ezért próbáljuk meg ezt a helyzetet is szakmailag megfelelően kezelni.
Nagyon sokat számít egy-egy ilyen szituációnál, hogy az érintett felek hogyan állnak a helyzethez, hogyan lépnek be a beszélgetésbe. Szeretnék-e mindketten megoldani a helyzetet, vagy van olyan köztük akinek nem fontos, nem érdeke a megoldás. A kezdeményezésünk ellenére is sajnos előfordulhat, hogy nem tudjuk feloldani a konfliktust. A probléma súlyosságától függően mérlegelhetjük, hogy beszéljünk-e róla a szakmai vezetővel.