Az ügyfélszolgálat az egyik legfontosabb terület egy vállalat életében, hiszen az ügyfelekkel való kapcsolattartás nagyban befolyásolja egy cég megítélését. De vajon milyen személyiség és készségek kellenek ahhoz, hogy valaki sikeres ügyfélszolgálatos legyen? Ha te is ügyfélszolgálati álláson gondolkodsz, nézd meg, hogy rendelkezel-e a következő tulajdonságokkal!

1. Türelmes vagy és szereted az embereket
Az ügyfélszolgálatos munka során sokféle emberrel kell kapcsolatba lépned, és nem minden ügyfél lesz kedves. Egy jó ügyfélszolgálatos azonban képes megőrizni a nyugalmát, és még a nehezebb helyzeteket is pozitívan és higgadtan kezeli. Jó jel, ha könnyen megtalálod a hangot másokkal, és nem zökkentenek ki a váratlan helyzetek.
2. Jól kommunikálsz – szóban és írásban is
Akár telefonon, akár e-mailben vagy chaten dolgozol, az egyik legfontosabb készség az, hogy érthetően és hatékonyan kommunikálj. Telefonos munkánál fontos, hogy kedves és segítőkész legyen a hangod, és érthetően beszélj. Írásban pedig helyesen és világosan kell fogalmaznod, hiszen az ügyfél ez alapján ítéli meg a céget. Ha könnyen ki tudod fejezni magad, és szívesen segítesz másoknak megérteni egy-egy problémát, akkor nincs ok az aggodalomra.
3. Gyorsan és hatékonyan oldod meg a problémákat
Az ügyfélszolgálati munka nemcsak arról szól, hogy meghallgatod az ügyfeleket, hanem arról is, hogy minél gyorsabban megoldást találsz a problémáikra. Egy jó ügyfélszolgálatos:
- Gyorsan átlátja a helyzetet, és nem veszik el a részletekben.
- Tudja, hogy mikor kell egy problémát továbbítani egy másik osztálynak.
- Megoldásközpontúan gondolkodik, és nem a kifogásokat keresi.
Fontos, hogy szeress kihívásokat kezelni, és élvezd, ha segíthetsz másoknak.
4. Empatikus vagy és bele tudod élni magad mások helyzetébe
Az ügyfelek akkor fordulnak ügyfélszolgálathoz, amikor valamilyen problémájuk van. Egy jó ügyfélszolgálatos nemcsak letudja a megkereséseket, hanem őszintén segíteni akar. Szem előtt kell tartanod, hogy az ügyfél számára az adott probléma fontos, és komolyan kell venned. Emellett képesnek kell lenned megnyugtatni az ügyfeleket, és nem árt, ha egy kis empátiával barátságosabbá teszed a beszélgetést.
5. Jól kezeled a stresszt és a monotonitást
Bár az ügyfélszolgálati munka változatos, vannak ismétlődő feladatok és stresszes helyzetek is. Képesnek kell lenned arra, hogy:
- Nyugodt maradj nagyobb terhelés alatt is.
- Nem hagyod, hogy egy nehéz ügyfél elrontsa a napod.
- Megtaláld a motivációt abban, hogy segíthetsz az embereknek.
Jó jel, ha nem veszed magadra az ügyfelek kritikáját, és képes vagy koncentráltan dolgozni egy hosszú munkanap során is.
Neked való az ügyfélszolgálatos munka?
Ha szeretsz emberekkel foglalkozni, jó a kommunikációd, és könnyen kezeled a problémákat, akkor az ügyfélszolgálati munka remek karrierlehetőség lehet számodra!
Szeretnél ügyfélszolgálatos lenni? Nézd meg aktuális ügyfélszolgálati állásajánlatainkat és iratkozz fel állásértesítőre, hogy mielőbb megtaláld azt a lehetőséget, ahol kamatoztathatod a készségeidet!