Valószínűleg mindannyian találkoztunk már olyan munkahelyi szabályzattal, amitől a falra másztunk volna. Sokszor pont ezek nehezítik meg a munkavégzést, hatással vannak a dolgozók kedvére és motiváltságára. Végső esetben pedig a dolgozó távozásához vezethetnek.
Nézzük meg, melyek a leggyakoribb elkedvetlenítő előírások a munkahelyen:
1. Rugalmatlan hozzáállás
Előfordult már veled, hogy 5 percet késtél és máris meg lettél szólva? Esetleg a munkaidő lejárta előtt távoztál és másnap számon kértek érte? Sokszor túlórázol (kifizetetlenül) és még csak meg sem köszönik? Egy másik jellemző, ha a vezetőség nem bízik benned amikor azt mondod, hogy orvoshoz kell elmenned, vagy haláleset miatt kell kivenned pár napot.
2. Nincs lehetőség otthonról dolgozni
Sok vezető nem bízik annyira a munkavállalókban, hogy engedje őket otthonról dolgozni. Úgy gondolják, hogy ellógnák azt az időt, nem foglalkoznának a munkával. Holott az utazással nagyon sok idő kiesik, valamint energiatakarékosabb is a vállalat számára.
3. A produktivitás mérése
Léteznek olyan programok, amikkel nyomon követhető a számítógépen, hogy épp milyen oldalakat nézünk (és mennyi ideig) és miben dolgozunk éppen. Így statisztikát tudnak készíteni arról, hogy mennyire vagyunk „produktívak”. Ezek hátránya, hogy sokakat feszültté tesz, ha ilyen szinten megfigyelik, illetve nem tudjuk elszámolni azt az időt, amit telefonálással vagy épp megbeszéléseken töltünk.
4. Szigorú és visszautasított szabadságos kérelmek
Nincs annál rosszabb, mint mikor visszautasítják a dolgozók szabadság iránti kérelmét. Ezzel tudjuk a legrövidebb idő alatt elvenni a dolgozók kedvét. Azok a vezetők, akik nem veszik figyelembe a családi ünnepeket és a dolgozók magánéletét hamar a dolgozók neheztelésének tárgyává válhatnak.
ÉRDEKES: Ide biztos nem mennék dolgozni!
A fent említett szokások sajnos mind arra utalnak, hogy a vezető nem bízik az alkalmazottaiban és kizárólag a cég érdekeit tekinti maga előtt. Pedig a szigorú hozzáállás, a tiltások és a folytonos nyomon követés nem fogja növelni a dolgozók produktivitását.
Volt már részed hasonlóban, vagy kiegészítenéd a listát? Oszd meg velünk véleményedet!
A cikkhez az ötletet az Undercover Recruiter cikke nyomán vettük.