A felsőoktatási állásbörze az egyik legnépszerűbb toborzási módszer a frissdiplomás munkaerőt alkalmazó cégek körében.
A Műegyetemi Állásbörzén végzett kérdőíves felmérésből kiderül, hogy az állásbörzén való részvétel valamint az online állásközvetítő oldalak használata a legsikeresebb toborzási forma, megelőzve a munkatársak és ismerősök ajánlásait, az újsághirdetéses toborzási formát, a fejvadászcégekkel való együttműködést és a munkaügyi központokkal való kapcsolatfelvételt egyaránt.
Az állásbörze, mint toborzási módszer népszerűségének okai
- az egyetlen olyan toborzási forma, ami mindent megelőző, személyes kapcsolatfelvételi lehetőséget biztosít
- a személyes találkozás során azonnal kiszűrhető, hogy a jelentkező, a releváns szakmai tudáson túl, rendelkezik-e azokkal a mentalitásbeli és kommunikációs készségekkel, melyek a meghirdetett pozíciót betöltő munkavállalótól elvárhatók
- az alkalomhoz illő megjelenés és az önmarketing mint alkalmassági tényezők is a személyes találkozás során mérhetők fel leggyorsabban és leghatékonyabban
Az állásbörzékre általánosan jellemző előnyökön túl a Műegyetemi Állásbörze további speciális szűrési lehetőségeket biztosít.
- felsőfokú képzettséggel (és ebből adódóan nyelvtudással is) rendelkeznek,
- pályakezdő, frissdiplomás vagy diploma előtt álló álláskeresők, ill. szakmai gyakorlati helyet kereső alsóbb évesek
- releváns szakmai ismeretekkel rendelkeznek (műszaki, mérnöki, informatikai, logisztikai és gazdasági végzettségűek)
Hallgatók megoszlása felsőoktatási intézmény szerint
Látogatóink több mint 60%-a a BME hallgatója vagy végzettje. A legtöbb külsős látogató budapesti és vidéki felsőoktatási intézményből érkezik.
Műegyetemi Állásbörze: március 6-7
Kapcsolódó oldal: