Amikor egy cégnél dolgozunk, általában céges névjegykártyát kapunk, ami a cég policynek megfelelő dizájnnal készül.
Amikor azonban jelentkezünk egy másik pozícióra, érdemes saját névjegykártyát készíttetni. Persze az interjúztatók a jelenlegi pozíciónk névjegykártyájával is meg lesznek elégedve, de ha jelenleg munka nélkül vagyunk, főleg a kreatív szakmáknál, jó pontot szerezhetünk, és komolyabb benyomást kelthetünk egy ötletes névjegykártyával.
Milyen a jó névjegykártya?
A jó névjegykártya tartósabb, keményebb papírból készül, esetleg le is van laminálva, vagy fóliaréteg is tartóssá teheti. Általános méret a 9×5 cm-es. Ennél nagyobbat nem érdemes készíttetni, azok ugyanis már nem férnek be a szabvány tokba. Ha nincs különösen kreatív ötletünk, egy letisztult, az arányokat megtartó, nem túldíszített, fehér hátterű névjegykártyát készíttessünk.
Amennyiben több területen is van pozíciónk, ne írjuk rá mindet, csak a legfontosabbakat, vagy azt, amivel olyan rendezvényekre, eseményekre megyünk, ahol lehetőségünk van szétszórni a névjegyünket.
Kreatív szakmákban érdemes kitalálni valami egyedit. Marketingesként, dizájnerként tervezzük mi magunk a névjegykártyánkat- mintegy referenciaként.
Nézzük meg, milyen a híres emberek névjegye
Andy Warhol névjegye
Barack Obama névjegye
Walt Disney névjegye
Mark Zuckerberg névjegye