A TNS felmérése szerint Nagy-Britanniában az évtized legnézettebb televíziós eseménye lehet Vilmos herceg és menyasszonyának házasságkötése, igaz, meglehet, kevesebben fogják nézni, mint ahányan Vilmos szüleit látták egybekelni.
Esznek, isznak, nem dolgoznak
A TNS Omnibus kutatása szerint közel minden második brit állampolgár tervezi megnézni Vilmos herceg és Catherine Middleton házasságkötésének televíziós közvetítését. A kutatók becslése szerint a szigetországban 26,2 millió néző fogja követni az adást, amellyel a királyi esküvő lehet az évtized legnézettebb televíziós műsora. A jelenlegi rekordot, egy 2001-es BBC műsort 21,3 millióan látták. A nagy érdeklődés ellenére is mégis valószínű, hogy a ceremónia kevesebb nézőt fog vonzani, mint ahányan Vilmos szüleit látták házasságot kötni. Károly herceg és Diana hercegnő esküvőjének televíziós közvetítését 1981-ben 28,4 millióan nézték.
A királyi esküvő nem csak a televízió csatornák számára jár jelentős hozadékkal, de éreztetni fogja hatását a kiskereskedelemben és a munkaerőpiacon is. A TNS becslése szerint a britek 195 millió fontot költenek majd a közvetítés alatt elfogyasztott rágcsálnivalókra és italokra, míg 7,7 millió munkavállaló fog teljes hétnyi szabadságot kivenni az esküvő idején.
Nem csak a briteknek érdekes
A TNS a kutatás során nem csak a brit, de az amerikai, német, holland, francia állampolgárokat is megkérdezett. A válaszok szerint a németek és az amerikaiak szintén kíváncsiak: előbbiek 42, utóbbiak 44 százaléka tervezi megnézni a szertartás közvetítését. Ezzel szemben a franciák és hollandok mintegy háromnegyede nyilatkozott úgy, nem kíváncsiak arra, ahogy a leendő brit király megnősül.
Forrás:ELTE TTK