Mindenkinek az életében előfordulnak stresszesebb, feszültebb időszakok a munkahelyén, legyen szó a szoros határidőkről, vagy az előléptetés reményében buzgó munkatempóról, netán álláskeresésről.
Bármi álljon is a háttérben, fontos szem előtt tartanunk az egészségünket és az általános jólétünket, nehogy fokozatosan lerombolja a munka miatti aggodalmunk. Nem véletlen hát, hogy annyiszor olvashatjuk, hogy a szünettartás és a pozitív gondolkodás nagyban tudja befolyásolni – többek között – a munkateljesítményünket is.
ÉRDEKES: Amikor a belső hangnak nincs igaza
Noha ezt mindig könnyebb mondani, mint tenni, van néhány dolog, amellyel hatékonyan enyhíthetjük a munka okozta feszültséget. A The Undercover Recruiter cikke szerint számos szakmabeli esküszik a meditációra, amely segít a koncentrációban, a kreativitás fenntartásában és a stressz csökkentésében.
A meditálás előnyei
- A meditáció segít oldani a szorongást, gyakorlásával nyugodtabbnak érezzük magunkat és képesek leszünk kezelni a nehéz feladatokat.
- Hozzásegít a megfontolt, racionális döntéshozatalhoz, elkülönítve a múltat a jövőtől.
- Fokozza a kreativitást, bizonyítottan javítja a két agyfélteke – a jobb felelős a kreativitásért, a bal az analitikus gondolkodásért – közötti kapcsolatot.
- Megnöveli a koncentrálóképességet azzal, hogy nem enged elkalandozni, gyakorlásával egyre könnyebben zárjuk ki a zavaró tényezőket és könnyedén fókuszálunk csupán egyetlen dologra.
- Csökkenti a stresszt, így minden helyzetben higgadtak maradhatunk.
Hogyan használhatjuk a munkahelyünkön a meditációt?
- Naponta szánjunk néhány percet a meditálásra, hogy lelassíthassunk és pihenjünk.
- Figyeljünk a légzésünkre. A kontrollált légzés javítja az éberségünket.
- Amikor úgy érezzük összecsaptak fejünk felett a hullámok, akkor tartsunk szünetet és emlékeztessük magunkat, miért azzal foglalkozunk amivel – hogy visszanyerjük a motivációnkat.
Mivel segíti a meditáció a vállalkozást?
- Fejleszti a kommunikációt és segít a gondolkodásban, a jó légkör megteremtésében és a kollégák közötti gördülékeny párbeszédben.
- Hatással van az egészségre és a közérzetre, csökkenti a stresszt, következésképpen pedig visszaszorítja a távolmaradásokat, betegszabadságolásokat.
- Növeli a hatékonyságot azáltal, hogy fejleszti a koncentrációképességet, amellyel pedig lehetővé válik a munkavállalóknak, hogy a szakmai célokat tartsák szem előtt.