Az elmúlt napokban nagyon sok olyan cikkel találkoztam, ahol a munkavállalók céges karácsonyi rendezvényén való viselkedéssel kapcsolatban adnak jó tanácsokat. De mi van akkor, amikor vezetőként veszünk részt egy ilyen eseményen? Mennyire engedhetjük el magunkat, illetve hol van az a határ, amelyet nem tanácsos túllépnünk?
1. Ne igyunk túl sokat a céges karácsonyi bulin
Igen, ez mindenkire érvényes örökzöld jó tanács. Ne feledje, hogy a céges karácsonyi buli idejére sem szűnik meg pozíciónk és nem vezetne jóra, ha kellemetlen történetek indulnának útjára rólunk munkatársaink között.
2. Válasszunk megfelelő ruhát
Ebben az esetben talán a férfiaknak egyszerűbb a helyzetük. Egy alkalmibb inggel és nadrággal nem lehet mellé lőni. Női kollégáimnak pedig azt ajánlom, hogy a cégnél betöltött pozíciójuk miatt, erre az alkalomra is az irodai dress code legyen az irányadó az ünnepi öltözet kiválasztásánál.
3. A céges karácsonyi bulin is figyeljünk oda a kommunikációra
Nem ez a megfelelő alkalom a céges folyamatok kritizálásra, vagy az üzleti partnerek ’kibeszélésére’. A lazább hangulat ellenére is mindenképpen kerülje, hogy véleményt nyilvánítson a vezetőkollégáiról!
4. Az üzleti titkokat tartsuk meg
Azt hiszem, ez a pont nem szorul különösebb magyarázatra. Semmiképp ne osszuk meg a kollégákkal a jövő évi üzleti terveket, ha azok még nem lettek nyilvánosak a cég dolgozói számára.
5. Ne csak a vezetőkkel vagy náluk magasabb pozícióban lévőkkel beszélgessünk!
A karácsonyi buli tökéletes alkalom a csapatunkban dolgozó kollégák személyes oldalának megismerésére. Ezáltal lehetőségünk adódik megérteni, hogy milyen munkahelyen kívüli motivációik lehetnek.
Oldott hangulatban pedig könnyebben mondják el mit tartanak jónak és mi az, amit nem szeretnek a cég működésével kapcsolatban. Milyen nehézségekkel találkoznak a munkájuk során. Az így kapott információk sokat segíthetnek abban, hogy jobb munkahelyi környezetet teremtsünk a munkatársaink számára.
6. NE csak a munkáról beszélgessünk a céges karácsonyi partin
Természetes, hogy egy céges rendezvényen a munka lesz a közös téma. Vezetőként azonban kezdeményezzünk és tereljük más irányba beszélgetés fonalát. Így a kollégáknak alkalmuk lesz visszakérdezni, és ezáltal ők jobban megismerik a vezető beosztásban lévő munkatársaikat. Erre kevés lehetőségük van a munkahelyen, a munkaidő során.
7. Tartsuk a távolságot a táncparketten
A táncban elkerülhetetlen, hogy közel legyen hozzánk a másik fél, de nem mindegy, hogy mennyire közel! A főnök-beosztott viszony sajátossága miatt különösen figyeljünk arra, nehogy akaratlanul is kellemetlen helyzetbe hozzuk a kollégánkat.
8. Időben távozzunk az összejövetelről
Egy jó főnök tud időben távozni 😊 Ne mi legyünk azok, akik a buli végéig nem hagyunk lehetőséget, hogy kollégáink oldottan élvezhessék egymás társaságát. Egész évben keményen dolgoztak, igazán megérdemlik a kikapcsolódást.
Végül, de nem utolsó sorban a pozitív megítélésünket is nagyban segíti, ha megfelelő időben tudunk hazamenni.