A vállalati élet alappillérei a vezetők. A minőségi vezetés nélkülözhetetlen eszköze a termelékenységnek, az alkalmazottak motivációjának megtartásának.
Mivel irányító szerepben vannak, ezért általában a beosztottaknak kell igazodniuk az elvárásaikhoz. Most azonban megvizsgáltuk őket a másik oldalról is. Íme azok a legfontosabb vezetői hibák, amelyek elkerülése segít fenntartani a dolgozók motivációját.
Vezetőként időnként győződj meg arról, hogy nem követed el a következő hibákat:
1. Felesleges munka
Vezetőként nagy a kísértés, hogy egy feladat elvégzésére minél hamarabb sor kerüljön, és ennek érdekében előfordulhat, hogy nem az arra megszokott személyt kérjük meg a munka kivitelezésére. Amikor az alkalmazottak olyan megbízást kapnak, amely kevésbé járul hozzá a vállalati célokhoz, vagy a saját munkakörükhöz, úgy érezhetik, csak az idejüket pazarolják. Ezáltal frusztrálttá válnak és elveszítik a lelkesedésüket. Bármilyen bugyuta kérésed is van a dolgozó felé, mindig ügyelj arra, hogy teljes körűen magyarázd el, miért van erre szükség. Gyakran csupán csak a magyarázat a különbség egy látszólag feleslegesnek tűnő és egy hasznos feladat között.
2. Elismerés hiánya
A dolgozóknak elismerésre, folyamatos visszajelzésre van szükségük a kemény munkájukért cserébe. A jó vezetőnek ezzel tisztában kell lennie és igyekeznie kell elismerésekkel motiválni a dolgozóit. Ha ez elmarad, a munkavállaló könnyen kedvtelenné, passzívvá válhat. Ráadásul ha a munkavállaló nem érzi, hogy igazán megbecsülik, könnyen elvesztheti a kényszert a határidők betartásával és a kiemelkedő munkavégzéssel kapcsolatban. De vajon mivel tudunk jobb eredményt elérni? Elismerő szavakkal vagy pénzjutalommal? A pénz alapvető szükségleteinkkel hozható egy szintbe, azonban a társadalmi elismertség magasabb fokú motivációs igényeket elégít ki. Biztonságot, közösséghez tartozást és önmegvalósítást jelent. Emeld ki a beosztottad a következő üzleti találkozón, megbeszélésen, vagy ha kevésbé formálisan szeretnéd, csak mondj neki pár kedves szót a teljesítményével kapcsolatban.
ÉRDEKES: 6 tipp frissen kinevezett vezetőknek
3. Nem ismerni a munkavállalót
A leghatékonyabb vezetők jellemzően azok, akik személyes kapcsolatokat alakítanak ki a munkavállalókkal. Ahelyett, hogy a saját irodádba elvonulva ülnél egész nap, itt az idő, hogy megismerd a csapatot. Az emberek hajlandóak sokkal keményebben dolgozni ha látják, hogy értékeled és észreveszed egyéni teljesítményüket. Ám ami még ennél is fontosabb, hogy ne feledjünk, minden ember más és más. Ezért van szükség egyéni motivációkra is. Ha rászánod az időt, hogy jobban megismerd a dolgozóidat, akkor könnyebben tudod azonosítani mitől és hogyan válhatnak még motiváltabbá, hogyan tudod kihozni maximálisan a bennük rejlő lehetőséget.